مثل باد

آب، کم جو؛ تشنگی آور به‌دست

مثل باد

آب، کم جو؛ تشنگی آور به‌دست

مثل باد

ای دوست! شکر بهتر یا آن‌که شکر سازد؟
خوبیِ قمر بهتر یا آن‌که قمر سازد؟


برخیز که پر کنیم پیمانه ز می
زان پیش که پر کنند پیمانه‌ی ما


پرنده‌ها و کودکان را به آدم‌ها ترجیح می‌دهم.


کسی در من مدام آوازهای غمگین می‌خواند.


جانم بگیر و صحبت جانانه‌ام ببخش

آرشیو


شیشه ی سانتافه و وانت
به یک اندازه زیبا نشانم می دهند
آینه ی کوچک دستی
آینه ی قدی
دریا
چاله ی کوچک میان کوچه ...

زندگی می کنم
و دل خوش کرده ام به نورها و شیشه ها
به فیلم هایی که پرده ی چشم نوزادان پخش می کند
به چشم های معشوقه ام
که زیباتر نشانم می دهند
به جویبارهایی در بدنش
که عجیب تماشایی اند

حواسم به زندگی هست
و همیشه از خودم می پرسم
آیا ماهی ها می دانند
که در آب زندگی می کنند ؟









یک. خواندن شعر های شیرین و دلپذیر تو احساس گیاهی را به من می دهد که به سوی نور می روید و تاریکی های خود را از یاد می برم ..از شادی تو دلشادم .. زندگی در برابر تو تنها می تواند مهربان و نیک باشد چون تو در برابر زندگی بسیار مهربان و نیک بوده ای ..تو بسیار بیش تر از آن را که می توانم بگویم می شنوی. تو آگاهی را می شنوی. تو همراه با من به جایی می روی که واژه های من نمی توانند تو را ببرند. (جبران خلیل جبران - عاشقانه های یک پیامبر)


مهدیار دلکش

نظرات  (۱)

چگونه یک ماهی در دریا می پرسد آب کجاست و دریا کدام است؟
پاسخ:
چون توش غرق‌ه. نمیتونه اونو ببینه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">