مثل باد

آب، کم جو؛ تشنگی آور به‌دست

مثل باد

آب، کم جو؛ تشنگی آور به‌دست

مثل باد

ای دوست! شکر بهتر یا آن‌که شکر سازد؟
خوبیِ قمر بهتر یا آن‌که قمر سازد؟


برخیز که پر کنیم پیمانه ز می
زان پیش که پر کنند پیمانه‌ی ما


پرنده‌ها و کودکان را به آدم‌ها ترجیح می‌دهم.


کسی در من مدام آوازهای غمگین می‌خواند.


جانم بگیر و صحبت جانانه‌ام ببخش

آرشیو

- چرا دیگه دعا نمی‌خونی ؟ از خدا فاصله گرفتی ؟
- نه. تو وقتی کسی رو صدا می‌زنی که ازش دوری. دعا واسه اونی‌ه که فاصله داره. وقتی خدا نزدیکت باشه که داد و هوار و گریه راه نمیندازی. سکوت و فکرکردن، خالص‌ترین دعاست.
-یعنی نمی‌خوای بخشیده بشی ؟
-اولا که من جرمی مرتکب نشدم که بخوام بخشیده بشم. نه حق کسی رو خوردم و نه تهمتی زدم و دروغی گفتم. دوما من اگه کار خوبی می‌کنم، واسه اینه که اون کار خوبه. و اگه کار بدی نمی‌کنم هم برای این‌ه که اون کار بده؛ و نه چیز دیگه‌ای. بعدشم بخشیده شدن، یه شب و دوشبی نیست. اگه اخلاق بدت رو بتونی، بذاری کنار، اون‌موقع‌ست که هنر کردی. نه این‌که چندشب بگی ببخشید و دوباره روزی از نو. این مسخره‌ست.
-یعنی این همه آدم مسخره‌ن ؟
-می‌تونن باشن. من که خبر ندارم از کاراشون. اگه فکر می‌کنن که این شبا با گفتن ببخشید، بخشیده میشن و بعد دوباره برن سراغ کارای بدشون، حتما مسخره‌ن. بهتره که مراقبت همیشگی از خودشون بکنن و هیچ دعایی نخونن.

مهدیار دلکش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">