مثل باد

آب، کم جو؛ تشنگی آور به‌دست

مثل باد

آب، کم جو؛ تشنگی آور به‌دست

مثل باد

ای دوست! شکر بهتر یا آن‌که شکر سازد؟
خوبیِ قمر بهتر یا آن‌که قمر سازد؟


برخیز که پر کنیم پیمانه ز می
زان پیش که پر کنند پیمانه‌ی ما


پرنده‌ها و کودکان را به آدم‌ها ترجیح می‌دهم.


کسی در من مدام آوازهای غمگین می‌خواند.


جانم بگیر و صحبت جانانه‌ام ببخش

آرشیو



دریا

مدام آدم‌ها و ماهی‌ها را به مرگ می‌کشاند

اما جاشوها هرروز زودتر از خورشید

به دیدنش می‌روند


می‌نشستم

تا شاید از او بارانی ببارد

بارانی که بر سر همه می‌ریخت


شبیه مرغابی

تمام زمین را شنا کردم

با پرهایی خشک

شبیه باد

رفتن شدم


شیطان

به چیزی که نباید

سجده نکرد

نقشی را پذیرفت

که خدا زیباتر به نظر برسد

گاهی فکرمی‌کنم

هیچ‌کس مثل شیطان

عشق را درک نکرده‌است








یک. امروز در قطار / با یک نابغه ملاقات کردم / تقریباً شش‌ساله / کنار من نشسته بود / همان‌طور که قطار در امتداد ساحل حرکت می‌کرد / اقیانوس را دیدیم / او به من نگاه کرد و گفت: / "اصلاً قشنگ نیست" / و من اولین‌بار بود که این را می‌فهمیدم. (چارلز بوکوفسکی)


دو. علیرضا قربانی - برخیز که پر کنیم


مهدیار دلکش

نظرات  (۶)

پختگی فکر و قلم رو میشه واقعاً در گذر زمان دید...مثل شما...چند تا از پستهای چند سال قبلتون رو خوندم با الان خیلی تفاوت داره...این روند صعودی حس خوبی داره...تا حالا بهش فکر کردید؟ تا حالا از دیدن روند تغییراتتون حس خوبی پیدا کردید؟...
پاسخ:
قطعاً با گذشت زمان، پیشرفت حاصل میشه.
و من از این که پستهای سالهای قبلم رو دوست ندارم، حس خوبی پیدا میکنم. معنیش اینه که دارم میرم جلو.
شعرهاتون خوبن

همان شیطانِ رجیم
که همه گمان میکنند؟
پاسخ:
ممنونم

بله .. گمان میکنند
به چیزی که نباید سجده نکرد!

اینو دوس داشتم.
حالا نمی دونم این نقشو پذیرفت که خدا زیباتر به نظر برسه یا نه، اما کار درستی کرد.
پاسخ:
ممنون
احتمالا همین بوده. برنامه‌ریزی خدا.
۰۹ مهر ۹۴ ، ۱۰:۴۲ هورام بانو

دریا

مدام آدم‌ها و ماهی‌ها را به مرگ می‌کشاند

اما جاشوها هرروز زودتر از خورشید

به دیدنش می‌روند


اینجاش دوست داشتم
پاسخ:
چه خوب
:)
پس باید بگم طفلکی شیطان.
پاسخ:
براش مهم نیس پشتش چی میگن

چارلز بوکوفسکی رو خیلی دوست دارم... خیلی دوست دارم...

پاسخ:
جهانبینی خاصی داره:)

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">