مثل باد

آب، کم جو؛ تشنگی آور به‌دست

مثل باد

آب، کم جو؛ تشنگی آور به‌دست

مثل باد

ای دوست! شکر بهتر یا آن‌که شکر سازد؟
خوبیِ قمر بهتر یا آن‌که قمر سازد؟


برخیز که پر کنیم پیمانه ز می
زان پیش که پر کنند پیمانه‌ی ما


پرنده‌ها و کودکان را به آدم‌ها ترجیح می‌دهم.


کسی در من مدام آوازهای غمگین می‌خواند.


جانم بگیر و صحبت جانانه‌ام ببخش

آرشیو


   مرگ، نزدیک‌تر از آن چیزی‌ست که فکر می‌کنیم. خیلی‌ها پیش از رسیدن به پیری می‌میرند.

از شما می‌خواهم که لیستی از تمام اطرافیان‌تان تهیه کنید. تصور کنید که همه‌ی آن‌ها فردا خواهند مرد؛ حالا دوست دارید که چه رفتاری با آن‌ها داشته باشید؟ چه جملاتی می‌خواهید به آن‌ها بگویید؟

   زشت است که بعد از مرگ آدم‌ها زبان‌مان باز شود. تا زنده‌اند، حرف‌های‌مان را بگوییم که بعد از مرگ‌شان، راحت‌تر و آرام‌تر باشیم.

   هیچ مرگی ناگهانی نیست؛ همین پدر شما که کنارتان نشسته است؛ همین مادرتان که هر روز کنارتان است، حتی همین برادر و خواهر کوچک‌ترتان، ممکن است فردا نباشند.

   لطفا این کار را انجام دهید و همیشه با این پیش‌فرض با آدم‌ها رفتار کنید که ممکن است همگی فردا بمیریم.


مهدیار دلکش

نظرات  (۱۵)

۱۶ مهر ۹۴ ، ۲۱:۰۵ فاطیما کیان
فکر کنم بیست سالم بود یه روزی خوب بهش فکر کردم , همین باعث شد دست مادرم رو ببوسم و اون غرور کذایی دیگه در برابرش نباشه ...
پاسخ:
آفرین بهت
: )
۱۶ مهر ۹۴ ، ۲۲:۲۸ صحــ ـــرا
من با آدم ها تقریبا همین رویه را داشته ام همیشه اما...
گاهی نومید کننده است. نومید کننده اند آدم ها و قضاوت هایشان. هر چند هم که قضاوت دیگران مهم نباشد اما آزار دهنده است.

پاسخ:
میفهمم
ولی باید ادامه داد و تا حد امکان دور موند از این آدما
تو این چند روز خیلی حرف از مرگ زده میشه ...
سخته ...
پاسخ:
باید همیشه از مرگ بگیم
یه صبح جمعه ساعت 5:25 دقیقه، ظرف 12 ثانیه تموم مردم شهرم پیش چشمام پرنده شدن. و من به ناگهان کسایی رو از دست دادم که تا چند ساعت قبلش.... 
معنی این حرفو با تمام قلبم می فهمم. 
پاسخ:
خیلی سخته
ولی حقیقته و پیش میاد برای همه

چو بر گورم بخواهی بوسه دادن

رخم را بوسه ده ، که اکنون همانیم

پاسخ:
:)
۱۷ مهر ۹۴ ، ۰۹:۴۵ امیرحا فظ
مهدیار جان، با تمام وجود حرفت رو قبول دارم. مهمه که به افرادی که دوستشون داریم حتما بگیم و به زبان بیاوریم و عملا هم نشون بدیم که دوستشون داریم. فقط  یک جا من همیشه با مشکل مواجه بودم و اون هم در مواجهه با پدر و مادر هست. البته از جنبه عملی که براحتی میشه بهشون نشون داد که دوستشون داریم. ولی از جنبه کلامی ،... . اگه به پدر و مادرت زیاد بگی که دوستشون داری، این باعث میشه که دوست داشتن های اونها هم که حد و مرزی نداره بیاد توی سطح. اون وقته که آدم  با مشکلی مواجه میشه به اسم "عزیز شدن برای پدر و مادر". و این خودش غم غریبی به همراهش داره. اون وقته که اگه بخوای از مادرت جدا بشی، میبینی داره گریه میکنه.... توی کتاب هنوز در سفرم، سهراب هم توی نامه اش از این موضوع حرف میزنه...گاهی وقتا  این قضیه خیلی من رو به خودش درگیر میکنه. شاد باشی. ممنون از پست های عالیت.
پاسخ:
مرسی امیرحافظ عزیزم
نفهمیدم که چرا با ابراز علاقه ی زبانی، علاقه ی پدر و مادر میاد توی سطح؟
عزیز شدن همیشه هست. و علاقه ی اونا هم معمولا هست حتی بدون گفتن ما. 
تکیه ی خودم بیشتر روی جنبه ی عملیه البته:)
ممنون از تو و مهربونیت. خوب و خوش باشی همیشه.
راه حل خوب برای بهتر بودن!
هیچ سخت نیست حتی!
ممنون!
پاسخ:
سخت نیست
: )
آفرین

پاسخ:
: )
۱۷ مهر ۹۴ ، ۲۰:۴۶ رها مشق سکوت
نمیگم هر روز، ولی خیلی وقتا با این پیش فرض با آدمای اطرافم رفتار میکنم و بهشون نگاه میکنم
اینجوری ناراحتی ها و دلخوری ها خیلی کمرنگ تر میشه و مهربونی ها موندگارتر میشه
دوست ندارم کار و حرف نگفته ای که چه برای خودم باقی بمونه، چه برای دیگران
پاسخ:
خیلی خوبه
خوشحالم از این بابت
:)
پاسخ:
:)
۱۸ مهر ۹۴ ، ۱۶:۱۱ خانم دایناسور
:)
پاسخ:
:)
۱۹ مهر ۹۴ ، ۱۱:۲۶ فرناز خان احمدی

ممنون بخاطر این نوشته

خیلی نزدیکه مرگ

خیلی.

پاسخ:
خیلی
۱۹ مهر ۹۴ ، ۱۵:۲۲ بانوی خرداد
من اصلا نمیتونم هر روز بهش فکر کنم ولی میدونم که روزی اتفای میفته و همین موضوع بیشتر از هر چیز دیگه ای آزارم میده
پاسخ:
باید بپذیریش تا آزارت نده
مرسی مهدیار
باعث شدی به خیلی از رفتارام فک کنم
پاسخ:
چقدر خوب:)
من خیلی به این قضیه فکر میکنم...فکر می کردم وسواس فکری گرفتم...
شاید هم بد نباشه فکر کردن زیاد به این موضوع...
پاسخ:
بد نیست به نظرم

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">