مثل باد

آب، کم جو؛ تشنگی آور به‌دست

مثل باد

آب، کم جو؛ تشنگی آور به‌دست

مثل باد

ای دوست! شکر بهتر یا آن‌که شکر سازد؟
خوبیِ قمر بهتر یا آن‌که قمر سازد؟


برخیز که پر کنیم پیمانه ز می
زان پیش که پر کنند پیمانه‌ی ما


پرنده‌ها و کودکان را به آدم‌ها ترجیح می‌دهم.


کسی در من مدام آوازهای غمگین می‌خواند.


جانم بگیر و صحبت جانانه‌ام ببخش

آرشیو


صدای پرنده‌ای
بوی دریا را به اتاقم می‌آورد
آرام صدایم کن
نباید به این زودی‌ غرق شوم

در دلی که مردادست
بوی آب پیچیده
تو بودی که صدایم کردی؟
یا دریا؟

دوستت دارم که باران این‌گونه گونه‌هایم را خیس می‌کند
ای دورترین شاخه!
با نگاهم
نوازش می‌کنم پوست نازکت را
تو چقدر وجود داری!
چقدر خوب‌ست
که درخت‌ها چیزی را پنهان نمی‌کنند!

گربه‌ای، بچه‌ش را به دندان گرفته
در حیاط ما
دریا نزدیک‌ست
باران نزدیک‌ست
مرداد نزدیک‌ست
و تو ای شاخه‌ی دور!
نزدیک‌ست
که این شب بخواهد مقابل خدا بایستد
بماند
تو را تماشا کند

باد آمد
باد هم آمد
باد مثل وقت‌هایی که لبخند می‌زنی
آمد
چند تار مویت
روی زمین افتاده‌ است ..

ای شاخه‌ی دور!
وقتی پرواز ممکن نباشد
دست‌ها تجسم عذاب‌اند
من بال‌هایم را کجا جا گذاشتم؟
تو خوب می‌دانی
ماهی در اقیانوس
تنهاتر از تُنگ است
بوی دریا می‌دهی

گل‌های چیده شده آیا
گلدان را فراموش می‌کنند؟
دریا کی از آغوش رود
خسته خواهد شد؟
بوی مرغ دریایی می‌آید
ای شاخه‌ی دور!
که ماه را خط‌خطی کرده‌ای!
من سیگاری هستم
که تو روشنم کرده‌ای



یک. گاهی خوابت را می‌بینم / بی‌صدا / بی‌تصویر / مثلِ ماهی در آب‌های تاریک / که لب می‌زند و / معلوم نیست / حباب‌ها کلمه‌اند / یا بوسه‌هایی از دل‌تنگی (توماس ترانسترومر)

دو. از این به بعد، آهنگ‌ها و کلیپ‌ها و عکس‌های منتخبم را در کانال تلگرامی که لینکش در پیوندها هست، منتشر می‌کنم. از همراهی‌تان در کانال تلگرامم خوشحال خواهم شد.

مهدیار دلکش

نظرات  (۶)

حالا آخرش اون سیگار نبود نمیشد؟ :دی
خیلی قشنگ بود! :) کِی پس اینا رو چاپ میکنید؟! :))
راستی چرا این پست اینقدر فونتش ریز بود!
پاسخ:
ممنون
زوده برای چاپ شدنش
فونت رو هم الان درست میکنم:)
اون شعر بلنده خیلی عالی بود مهدیار میگم توهم مشهور شدی کتاب چاپ کردی با کلاس میشی تحویل نمیگیری عایا اگر اره از همین الان در جراید شروع به تخریبت کنیم
پاسخ:
من همیشه همینم
چیزی هم وجود نداره برای تخریب:)
۱۳ تیر ۹۵ ، ۰۱:۲۴ یاسمن رضائیان yaseman rezaeian
مثل همیشه عالی و پر از تصویرهای ناب
پاسخ:
ممنون یاسمن
چقد خوب بود! :) آدم حس میکنه واقعا تو شماله!
پاسخ:
واقعا؟
چه خوب
۱۴ تیر ۹۵ ، ۱۱:۲۹ مادام کاف
مهدیار دلکش حالش خوبه؟:)
پاسخ:
خوبه سلام داره
شما خوبی؟:)
ای شاخه دور که ماه را خط خطی کرده ای
من سیگاری هستم که تو روشنش کرده ای ..
خیلی خوب .. عمیق ،
پاسخ:
ممنونم:)

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">