مثل باد

آب، کم جو؛ تشنگی آور به‌دست

مثل باد

آب، کم جو؛ تشنگی آور به‌دست

مثل باد

ای دوست! شکر بهتر یا آن‌که شکر سازد؟
خوبیِ قمر بهتر یا آن‌که قمر سازد؟


برخیز که پر کنیم پیمانه ز می
زان پیش که پر کنند پیمانه‌ی ما


پرنده‌ها و کودکان را به آدم‌ها ترجیح می‌دهم.


کسی در من مدام آوازهای غمگین می‌خواند.


جانم بگیر و صحبت جانانه‌ام ببخش

آرشیو
می نشینم گوشه ای دور از صداها            غرق در افکار و رویاهای فردا                     مادرم شمشادها را می شمارد               تا مرا از حال ِ غمگینم در آرد                     او نمی داند که غم کی سایه ام شد      غصه کی آمد کجا همسایه ام شد                     او فقط فهمیده من آشفته هستم           دل به رویاهای نافرجام بستم                     زیر پایش مادرم فردوس دارد                 ماه را در جیب ِ پشتش می گذارد                     مادرم در آسمان ها خانه دارد                   می تواند در فضا میخک بکارد                     او زبان اطلسی را می شناسد               قلب او آهنگ دلکش می نوازد                     در نگاهش مهربانی خانه دارد                 یک کبوتر در دلش کاشانه دارد                    خنده اش من را به شادی می رساند       از نبودن سوی بودن می کشاند                     نام مادر ترجمان زندگانی ست          حرفهایش سوره های آسمانی ست           من اگر شعری نوشتم شاعرش اوست    طفل کم سالیست شعرم، مادرش اوست                    شعر با او الفتی دیرینه دارد                چشم او قافیه ها را می گذارد                    می نویسم تا بماند نام پاکش            جان ِ ناقابل ـ من باشد فدایش      تازه به این نتیجه رسیدم نوشت: به تازگی متوجه شدم که مثنوی نوشتن خیلی راحت تر از دوبیتی و رباعیه!     مجتبی در پوست خود نمی گنجد نوشت: یه حاله اساسی به وبلاگ مجتبی دادم!  با سلیقه ی خودش البته!
مهدیار دلکش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">