مثل باد

آب، کم جو؛ تشنگی آور به‌دست

مثل باد

آب، کم جو؛ تشنگی آور به‌دست

مثل باد

ای دوست! شکر بهتر یا آن‌که شکر سازد؟
خوبیِ قمر بهتر یا آن‌که قمر سازد؟


برخیز که پر کنیم پیمانه ز می
زان پیش که پر کنند پیمانه‌ی ما


پرنده‌ها و کودکان را به آدم‌ها ترجیح می‌دهم.


کسی در من مدام آوازهای غمگین می‌خواند.


جانم بگیر و صحبت جانانه‌ام ببخش

آرشیو


من اشتباه کردم.

من در مورد بلاگفا و مهاجرین بلاگفا اشتباه کردم. و به‌خاطر حرف‎‌های دوماه پیشم، از همه‌ی دوستان معذرت می‌خواهم.

تصور من این بود که آن یک‌ماه‌ونیم، یک تصادف بوده و دیگر تکرار نخواهد شد. اما قطعی‌های مداوم این چندروز و مهم‌تر از آن، رفتارهای زشت و غیرحرفه‌ای بلاگفا در قبال بیانی‌ها، باعث شد که به بی‌لیاقتی مسئولانش پی ببرم و نظرم تغییر کند.

من آن خانه‌ام را دوست داشتم؛ من آن خانه‌ام را بسیار دوست داشتم؛ اما ماندنم به نشانه‌ی تایید رفتار مسئولان بلاگفا بود؛ چرا باید قراردادن لینک‌های بیان، در بلاگفا ناممکن شود؟ چرا بلاگفا باید مرتب از دسترس خارج شود؟ باید به نوعی، شیرازی و دوستانش را متوجه اشتباهات‌شان کرد.

من نسبت به این رفتارها سکوت نکردم و خانه‌ی بسیار عزیزم را ترک کردم. از شما بلاگفایی‌ها هم می‌خواهم که اگر با رفتارهای بلاگفا مخالفید، به نوعی اعتراض خود را نشان بدهید؛ یا با ترک بلاگفا و یا با ایجاد یک کمپین. حتی بیانی‌ها هم می‌توانند که در این حرکت شرکت کنند. نگرانِ انتقال آرشیو هم نباشید؛ من با استفاده از نرم‌افزار مهاجرت بیان، آرشیو شش‎ساله‌ام را در کمتر از نیم‌ساعت منتقل کردم.

من اولین قطعه‌ی دومینو را انداختم؛ قطعات بعدی، شما هستید که اگر بخواهید، می‌توانید یک حرکت بزرگ را شروع کنید.

سکوت و انفعال ما، همان چیزی‌ست که ظالمان می‌خواهند.


مهدیار دلکش

نظرات  (۴۸)

خونه ی جدیدت مبارک:)
میشه بگی چطوری اسباب کشی کردی و آرشیو ت رو انتقال دادی؟
پاسخ:
ممنونم:)
با استفاده از نرم افزار مهاجرت که توضیحش توی سایت راهنمای بلاگ هست. نیم ساعت طول میکشه. سخت نیست:)
سلام...
خیلی وقت بود که دنبال یه عکس از پرنده اونم از پشت بودم. امروز که اینجارو باز کردم یدفعه چشام برق زد. در واقع تصویر  پرنده ای که داره پرواز می کنه و می ره. چون بیشتر عکسا پرنده هارو از روب رو نشون می دن. پرنده هایی که نشستن یا دارن میان. این موردی که تو اینجا گذاشتی کم گیر میاد. ممنون ازت.
پاسخ:
سلام
این عکس رو خیلی دوست دارم. سه ساله که کاور فیسبوکمه.
اگه میخوای بگو برات بفرستم.
نه ممنون :) فقط می خواستم یه چیزی از روش بکشم.همینجا می بینم کافیه :)
پاسخ:
خواهش میکنم:)
ممنوونم:)
پاسخ:
:)
۱۹ شهریور ۹۴ ، ۱۲:۳۸ ایزابلا ایزابلایی
خیلی حرکت خوبیه. من تو وبلاگم اطلاع‌رسانی می‌کنم امیدوارم همه همکاری کنن و این موج همه‌گیر بشه.
پاسخ:
ممنون از همکاری و لطفت:)
منم امیدوارم.
۱۹ شهریور ۹۴ ، ۱۳:۵۵ فاطیما کیان
خوش اومدی به بیان مهدیار عزیز
اتفاقا اون پستت رو دیده بودم و ترجیح دادم چیزی برات ننویسم چون حسم میگفت بلاگفا که درست نمیشه این بحث ها هم نتیجه نمیدن که هرکی میره یا نمیره چیه و کیه , انتخاب ادما همیشه برام قابل احترامه
حضورت در بیان خیلی خوبه :)
پاسخ:
حق با توئه. درست میگی.
ممنون از لطفت:)
فکر کردم چند بار اشتباه آدم ها را قضاوت کردیم.... منظورم همان پستی است که در جهت حمایت از بلاگفا گذاشتید... 
به هرحال.. بیان سرزمین خوبی است. خوش آمدید... 
پاسخ:
بله اون پست رو نباید میذاشتم.
ممنون از شما.
من به عنوان یه بلاگفایی قدیم و بیانی جدید، اطلاع رسانی میکنم. یکی از دلایلی که به بلاگفا برنگشتم همین مشکل بلاک بودن بیان بود چون به نظرم اصلا درست نیست!
پاسخ:
ممنون از همکاریتون.
بله حرکت خیلی زشتیه.
۱۹ شهریور ۹۴ ، ۱۵:۴۴ محدثه عارفی
خوش اومدین. : )
پاسخ:
ممنونم:)
۱۹ شهریور ۹۴ ، ۱۷:۳۷ امیرحافظ الف
سلام، منم وبلاگتو خیلی دوست داشتم. میدونم طول میکشه تا به اینجا هم مثل اونجا عادت کنیم. یه ویژگی آدمای بزرگ تواناییشون توی گذشت از تعلقاته. میدونم خیلی برات سخت بود، ولی تبریک میگم به خاطر این جسارتی که داشتی. نکته دیگه اینکه من نمی خوام بگم که درست میگفتی یا غلط، ولی این قضیه که آدما اگه فکر میکنند اشتباه میکنند، اشتباهشون رو بپذیرند و خودشون رو اصلاح کنند. اینم چیزیه که نشون دادی تواناییش رو داری. انشالله منم سعی میکنم بزودی بیام. شاد باشی... 
پاسخ:
سلام امیرحافظ عزیزم
ممنون از مهربونیهای همیشگیت. خوشحالم که هستی و همراهی میکنی این حرکت رو.
منتظرتم پسر:)
۱۹ شهریور ۹۴ ، ۱۸:۰۶ دوستدار شما
شما لطف کنید یه توضیح در مورد هر  بدین من توضیحاتون رو بعد اعمال می کنم لطف می کنید.
پاسخ:
متوجه منظورتون نشدم. در مورد چی توضیح بدم؟ توضیحات من رو کجا اعمال میکنید؟
۱۹ شهریور ۹۴ ، ۱۸:۰۶ ر.الف (چکاوک)
منم وبلاگ قبلیم رو دوستش داشتم؛ خیلی زیاد. الان دارم تو بیان مینویسم اما به نظرم بیان هم جای مطمئنی نیست احتمال از بین رفتن اینجا هم هست، مال مفت همینه دیگه! ;)

+آرشیوتون، حتی اون هایی که از بین رفته بود منتقل شد؟
پاسخ:
بیان مگه قطعی و از این برنامه ها داشته؟

آرشیوم برگشته. اونارو خودم برگردونده بودم قبلا. نود درصدش رو برگردونده بودم.
۱۹ شهریور ۹۴ ، ۱۹:۳۱ بانوی خرداد
سلام
اگر دوست داشتید به ما هم سر بزنید
موفق باشید
پاسخ:
سلام
:)
۱۹ شهریور ۹۴ ، ۱۹:۵۱ مریم آزادگان مهر
اقا مبارکه 
قالبتم مورِ گیریفت. خیلی عکسش قشنگه
امیدوارم ک خونه خوبی باشه برات
پاسخ:
ممنون لطف داری
۱۹ شهریور ۹۴ ، ۲۰:۲۴ ر.الف(چکاوک)
نمیدونم داشته یا نه، بلاگفا هم نداشت، ولی اتفاقه دیگه :)

+شرمنده میشه راهنمایی کنین چه جوری آرشیوتون رو زنده کردین؟
:)
پاسخ:
http://mohajer.blog.ir/page/download

لینک سبزرنگ رو دانلود کنید

و بعد طبق این

http://mohajer.blog.ir/page/tutorial

منتقل کنید مطالب رو
من یک ماهه می خوام مهاجرت کنم:) فکر می کردم به خاظر درگیری ها نمی شه ! عجبا که شد! شرکت کننده بعدی منم حتما!
پاسخ:
چه خوب
ممنون
سلام
یادمه میگفتین که ادم دو تا چیز رو نمیتونه عوض کنه " یکی تیم فوتبال , تیم مورد علاقه _فکر کنم _ یکی هم خونه ای که توش مینویسه یا همون وبلاگ D:

* یه خرده دیر فهمیدین که بلاگفا چه بلایی سر ما ها اورده :| ولی خب همینکه اومدین و به جمع ما *رسانه متصصان اهل قلم* _ شعار بیان :)) _ پیوستین خیلی خوبه :)
ورودتون رو تبریک میگم اقای دلکش
پاسخ:
سلام
ولی مهمتر از تیم مورد علاقه، نپذیرفتن ظلمه.

ممنون از لطفتون
سلام :)
آقا اصن مارو جو گرفت با این پست!!! :)))
من تو وبم میذارمش ...
فیلتر هم شدم اشکالی نداره مطالبم زیاد مهم نیست.
میام بیان به زودی :)))
پاسخ:
سلام
تا باشه از این جوا:دی
اخیره به این نتیجه رسیدم و اخیراتر مهاجرت کردم..:)
پاسخ:
چه خوب:)
برای منم عجیب بود؛ یکی از دوستام تو بیان رو میخواستم لینک کنم، هرکاری کردم نشد. بلاگفا جدیدن خیلی بد شده فضاش.
ولی اگه میشه آرشیو رو انتقال داد، فکرکنم بهتره به زودی منم بیام اینجا. [البته نه به خاطر خصومت یا دیکتاتوری بلاگفا؛ صرفا به این دلیل که اینجا امنیت آرشیوم بیشتره احتمالا.]
پاسخ:
آرشیو رو میشه با نرم افزاری که بیان درست کرده، منتقل کرد.
ولی خیلی بده که نمیشه از بلاگفا مهاجرت کرد.
من گیج شدم با این بیان؛ عادت ندارم به اینجور فضاها. :<
پاسخ:
توی بلاگفا هم اولاش کسی عادت نداشت، همه جا همینجوریه ولی عادت میکنیم کم کم.
سلام جناب دلکش.خونه نو مبارک.انشاالله چرخش براتون بچرخه.ما هم خونه مون همین بغله اگه سیب زمینی پیاز نون خواستین تعارف نکنین یه وقت:))))))
هدر وبلاگ هم بسیار زیباست آدم با دیدنش دلش می خواد پرواز بکنه:)
پاسخ:
سلام
ممنون از لطفتون. راستش چون یخچال رو روشن نکردیم، اگه زحمت نیست، دو قالب یخ بدید ممنون:دی
شما لطف دارید:)
منظورتون اینه خیلی شوخی یخی بود؟:))))))
+بلاگفا تا چند وقت دیگه خودش معدوم میشه.کسی که اعتبارش رو از دست بده ثروتی رو از دست داده که به این راحتی ها نمی تونه به دستش بیاره.
پاسخ:
نه منظورم همون یخ بود فقط. پیاز و اینا رو خودمون میخریم خب: )

+موافقم
۲۰ شهریور ۹۴ ، ۱۹:۴۷ مهدی صالح پور
سلام و وقت بخیر
من همسر محیا ساعدی م؛ وبلاگ جدید ت رو تبریک میگم. مطمئناً بلاگ خیلی بهتر از بلاگفا هم خدمات میده و هم پشتیبانی می کنه.
راستش سال 89 وقتی بی دلیل بلاگفا وبلاگم رو مسدود کرد و حتی اجازه دسترسی به آرشیو 5 ساله م رو نداد، فهمیدم که کمترین احترامی برای کاربرانش قائل نیست. از اوایل 90 (که هنوز بیان نیومده بود) من به هاست شخصی نقل مکان کردم.
...
پیشنهاد من استفاده از خدمات رایگان وردپرس روی فضای شخصیه؛ یعنی استفاده از wordpress.org که خیلی از سایت ها رو ساپورت می کنه و نه تنها مسدود نیست که رایگان و در دسترس همه ست. هزینه اش ماکسیمم سالی 50 هزار تومن میشه ولی خودت آقای خودت میشی!
...
خیلی بیان رو قبول دارم ولی توی این مملکت به هیچ چیزی اطمینان نمیشه کرد.
...
کمک بیشتری برای هاستیک و دامنه خواستی در خدمتم! البته که نه دلال هاست م و نه فروشنده. فقط به واسطه 8-9 سال وبلاگ نویسی می دونم چقدر آرشیو برات مهمه و واسه همین می خوام به وبلاگ نویس ها کمک کنم.
...
یا علی
پاسخ:
سلام و وقت بخیر آقای صالح پور عزیز
ممنونم بابت حضور و پیشنهاد صمیمانه تون.
من تازه متوجه بی اخلاقی های بلاگفاییها شدم و بعد درونم اجازه نداد که بمونم اونجا.
در مورد پیشنهادتون کمی باید فکر و تحقیق کنم چون حقیقتش اطلاعاتم کمه در این زمینه. ولی با فضای بیان، ارتباط خوبی برقرار کردم توی این چند روز.
ممنون از لطفتون. سایت خوبتون رو هم دنبال خواهم کرد.
سلام 
بالاخره کوچیدیم به بیان :)))
اما فعلا نرم افزار مهاجرت غیر فعاله ...

پاسخ:
تا دو روز پیش که نرم افزار کار میکرد

از اینجا دانلود کنید

http://mohajer.blog.ir/page/download
لینک سبزرنگ
۲۱ شهریور ۹۴ ، ۰۱:۴۱ یک مردِ جدّی
من بلاگفا رو به سختی ترک کردم
اما الان از تصمیمم راضی م :-)
پاسخ:
منم راضیم:)
خوش آمدید :)
پاسخ:
ممنونم:)
منم دوست داشتم برم توی وردپرس ولی مشکل اصلیش فیلتر بودنش هست.  
پاسخ:
منظور آقای صالح پور wordpress.org بود که فیلتر نیست. ولی خب من هیچ اطلاعاتی ازش ندارم. باید تحقیق کنم و ببینم که چه جوریه.
۲۱ شهریور ۹۴ ، ۱۳:۴۱ نیمه سیب سقراطی
به بیان خوش اومدین ^_^
پاسخ:
ممنونم:)
منم کوچیدم به بیان :)
دارم عادت میکنم بهش، خوبه :)

فقط یه مشکلی هست که نمیشه از بلاگفا مهاجرت کرد.
بنابراین من پست هامُ کپی کردم :-"
پاسخ:
چرا نمیشه مهاجرت کرد؟ میشه به خدا.

http://mohajer.blog.ir/page/download

از اینجا اگه دانلود میکردیم میشد.
درهرصورت مبارکه خونه ی جدید:)
چهره و لبخند دانشینی دارید
پاسخ:
ممنونم لطف دارید
من این نرم افزار و دانلود کردم و نشد فکر کنم مشکل از سیستم مورد استفاده است.
به هر حال تصمیم ب رکپی کردن مطالب شد و

بلاگفا ما که دیگه دادیم رفت تو رو^__^ با بقیه خوب باش :)))
پاسخ:
میشه ولیا
:)
مبارکه :) 

نمیشه آقای مهدیار... یعنی الان نمیشه چون خیلیا از بلاگفا دارن میان اینجا و بیان نوشته که فعلا چون سرور شلوغه، مهاجرت از بلاگفا نداریم... توی نرم افزارم بلاگفا رو ورداشته تا اطلاع ثانوی :) 


منم پشت درای بسته ی بیان موندم واسه همین.. مجبورم کپی کنم :/
پاسخ:
ممنونم:)

میشه. اون نوشته ی بیان رو کاری نداشته باشید که گفته فعلا نمیشه.
نرم افزار رو از این لینک سبز دانلود کنید

http://mohajer.blog.ir/page/download
 و طبق توضیحاتش، منتقل کنید آرشیو رو. 

هاع اها دیگه:)) می گم فکر کنم سیستم من مشکل داره:)
پاسخ:
چه بدونم والا. ولی برای من شد.
ممنون بابت لینک نرم افزار اما مشکل این نیست!
نرم افزار دانلود میشه اما تو بیان نوشته به علت استقبال زیاد کاربران برای مهاجرت، فعلا امکان مهاجرت از بلاگفا وجود نداره ...
همین ک ما اومدیم اینطور شد! :(
پاسخ:
منم که آرشیوم رو منتقل کردم، دیدم اون نوشته رو. ولی شما کار خودتون رو بکنید. قبلا این کار رو خود بیان انجام می داد. و الان نوشته که ما وقت نمیکنیم و خودتون این کار رو انجام بدید. خودتون انجام بدید
خطا میده!
فکر کنم واسه اینه که بلاگفا باز مشکل پیدا کرده ... :(
پاسخ:
آره الان بلاگفا باز نمیشه
۲۴ شهریور ۹۴ ، ۱۰:۰۰ امیرحسین احمدی‌نیا
به عنوان یکی از قدیـــــمی ترین خواننده های شما، مهاجرتتون به بلاگ رو تبریک میگم و روشن شدم که بگم بنده هم با شما همراه شدم و مهاجرت کردم :))
پاسخ:
ممنون از همراهی و لطفتون
دنبالتون خواهم کرد:)
دقیقا اگر کمپینی ایجاد بشه خیلی خوبه 
من آرشیو سه سالمو از دست دادم و زمانی هم که اعتراض کردم و بعد چندین ایمیل کلا وبلاگم حذف شد ! 
+ خانه ی جدید مبارک :)

پاسخ:
کمپین که نشد ظاهرا ولی چند نفری اومدن به بیان
بلاگفا به بی اخلاقی عادت داره

+ممنونم:)
به نظرم به جای مهاجرت باید اسم این حرکت رو بذاریم هجرت!
هجرت فرقش با مهاجرت اینه که هجرت معمولا حرکت از ظلمات به نوره! از جای بد به جای خوبه! 
پس‌فردا ممکنه از ما بپرسن که چرا موندید بلاگفا با اون وضعیت؟ مگه زمین خدا وسیع نبود؟ مگه سیستم‌های بلاگ‌نویسی دیگه نبودن؟
هجرت یعنی همین.
پاسخ:
پیشنهاد خوبیه
هجرت کنید:)
سلام وقتتون بخیر . هزینه ی سالانه خدمات بیان چقدره؟
پاسخ:
سلام
ممنونم
هزینه ای نداره اگه از امکانات خاصش استفاده نکنید.
حتما پستی درباره ی این قضیه منتشر میکنم.
پاسخ:
چه خوب
اما حالا سیستم مهاجرت بیان هم از کار افتاده
پاسخ:
چون بلاگفا باز نمیشه نرم افزار نمیتونه بک اپ بگیره
سلام
من هم مثل شما اشتباه کرده بودم. وقتی تمام نوشته هام به باد فنا رفت فک می کردم که دیگه از این اتفاقا نخواهد افتاد ولی نه تنها اتفاق افتاد بلکه یه سری سیاست هارو دنبال کردن که واقعا خجالت آوره
پاسخ:
سلام
درکتون میکنم. خوشحالم که منتقل شدید.
۰۲ مهر ۹۴ ، ۱۹:۴۸ آقای رایمون
بلاگفای بی مسئولیت تعطیل باید گردد!!


خوب بودم ؟! :))
پاسخ:
احسنت
مبارکه:)
۰۳ مهر ۹۴ ، ۱۵:۳۲ خانم دایناسور
حق با شماس :)
پاسخ:
:)
بله منم مدتی است اومدم بیان
پاسخ:
:)
کلی خوشحالم از یافتن اینجا :)
پاسخ:
ممنون خوش اومدی:)
اولش سخته خیلی حتی بغضم میکنی اگه تو خونت هزار تا خاطره داشته باشی من دلم نیومد بیارمش :(
بلاگفا خره 
من ادرس خیلیا رو حفظ نبودم دوستام الان اندازه انگشتمام نیستن:( اینو نمیبخشم نمی بخشم نمی بخشم
بلاگفا خر است خر واقعی
پاسخ:
موافقم کاملا:)

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">