مثل باد

آب، کم جو؛ تشنگی آور به‌دست

مثل باد

آب، کم جو؛ تشنگی آور به‌دست

مثل باد

ای دوست! شکر بهتر یا آن‌که شکر سازد؟
خوبیِ قمر بهتر یا آن‌که قمر سازد؟


برخیز که پر کنیم پیمانه ز می
زان پیش که پر کنند پیمانه‌ی ما


پرنده‌ها و کودکان را به آدم‌ها ترجیح می‌دهم.


کسی در من مدام آوازهای غمگین می‌خواند.


جانم بگیر و صحبت جانانه‌ام ببخش

آرشیو


 تجربه‌ی جدیدی‌ست. از آدم‌های غریبه‌ای که کم‌کم آشنا می‌شوند تا سختی‌ها و شرایط اسفناکی که باید در پادگان تحملش کنی. خوبیِ پسرها این‌ست که می‌توانند در بدترین شرایط هم شوخ‌طبعی و روحیه‌ی خود را حفظ کنند و خوش بگذرانند. این‌که همگی آمده‌اند تا سختی بکشند، اتحاد پنهان و پیدایی را بین آن‌ها ایجاد می‌کند.

   تجربه‌کردن و سختی‌کشیدن را دوست دارم؛ طوری زندگی کرده‌ام که راحت‌تر می‌توانم با این روزها کنار بیایم و آن‌ها را بگذرانم. روزهای سربازی، هیچ فایده‌ای هم که نداشته باشد، باعث می‌شود که قدردان شوی و از چیزهای کوچک هم لذت ببری؛ از غذایی که همیشه می‌خوردی و برایت عادی شده بود، به غذایی می‌رسی که به اندازه‌ی یک کف دست است و به قول خود ارشدهای پادگان، فقط برای زنده‌ماندن داده می‌شود. در ساعاتی می‌خوابی و بیدار می‌شوی که در حالت عادی، هرگز تجربه‌شان نکرده‌ای و ...

   دوران آموزشی من، از پنج‌شنبه صبح رسماً شروع می‌شود و من حداقل تا یک‌ماه دیگر، به اینترنت دسترسی نخواهم داشت. 


مهدیار دلکش

نظرات  (۲۵)

اوخی، کچلم شدی؟؟
خط دوم: دخترام میتونن : P (دیدم که میگم)

با آرزوی تجربه-های خوب و ناب :)
پاسخ:
بله بله کچلم:دی
جدی؟ چه خوب اگه بتونن

ممنون ازت؛)

سلام

میشه بگی کجا افتادی؟

پسر خاله ی منم همون روز رسما شروع می کنه افتاده بیرجند

پاسخ:
سلام
من سمنانم
امیدوارم که خوب بگذره برای ایشون
روزای خوبی داشته باشید. :)
پاسخ:
ممنونم:)
روزهای سختی که بعد از گذشت شان
خیلی شیرین و خوب میشوند
بستگی به خودتان دارد!

امیدوارم زود به قسمت خوبش برسید!
موفق و سلامت
پاسخ:
ممنونم. من هم امیدوارم شدیدا.
خوب و خوش باشید:)
۰۶ آبان ۹۴ ، ۰۹:۰۷ هورام بانو
خیلی خوبه
گاهی یه کارهایی رو تو زندگی مجبوری انجام بدی
کارهایی که همه ازش مینالن
بعد شما اونقدر به بلوغ خاصی رسیدی که از اون بعنوان تجربه استفاده میکنی و حتی چند درجه بالاتر ازش لذت هم ببری
و این بلوغ خیلی خوبه

تجربه های خوبی رو براتون آرزومندم

منتظر پست یک ماه بعدتون هستم:)
 
پاسخ:
تا بلوغ که فاصله دارم ولی تطبیق‌پذیریم بالاست خداروشکر.
ممنون از شما. خوب و خوش باشید:)
http://s3.img7.ir/2F4lX.jpg
پاسخ:
مرسی‌مرسی:)
دلکش جان داری میری سربازی؟
امیدوارم زیاد سخت نباشه برات اصن اشک تو چشام جمع شد پسر.
پرنده ی کچل ^_^
پاسخ:
الان وسطاشم. ممنونم. با سختیش مشکلی ندارم:)
۰۷ آبان ۹۴ ، ۰۱:۲۳ زهرا رضایی
مهدیییییاااااار؟  سرباز شدی؟ 
کچلم که شدی :)))
خوش بگذره... زندگی جمعی خیلی باحاله... جهشای خوبی میشه که اتفاق بیافته...برای تو میافته مطمئنم
پاسخ:
بله بله:دی
حتما برام خوب میشه آخرش. ممنون از لطفت:)
:) سرباز ِ وطن ! موفق باشی :)
پاسخ:
ممنونم:)
کچل کچل کلاچه بخونیم *:)
پاسخ:
بخونید بخونید:دی
همیشه فکر کردم اگه دخترا هم سربازی داشتن چیکار میکردم؟

به نظرم اگه کاری به موهامون نداشتن و لباسام خاکی نمیشد و روزی 3ساعت وقت برای کارهای شخصیم داشتم مشکلی با بقیه ش نبود:D

دخترا هم میتونن تو هرشرایطی خوش بگذرونن:))
پاسخ:
اینایی که تو گفتی دیگه سربازی نیست اسمش. دانشگاهه:دی
پسرا ولی چیز دیگرین در این زمینه.
۰۹ آبان ۹۴ ، ۱۳:۱۹ علی خاکباز
من دوران آموزشی دلم برای ماکارونی تنگ شده بود!
هیچ وقت فکر نمی کردم که یه روز واسه ماکارونی غمبرک بزنم!

روزایی خوبی میشه ...باور کن...:)
پاسخ:
عجیبه
من دلم برای موزیک تنگ شده بود:)

خوبیاش میمونه:)
۱۰ آبان ۹۴ ، ۰۳:۰۶ آناهــیــ ـــتا
به سلامتی برید و برگردید :)

تک تک خاطره هارو هم سیو کنید تو ذهنتون, لازم می شه.
شاید شما هم روزی مجبور شدید مثل علی مسعودی استند آپ کمدی اجرا کنید :)))
پاسخ:
ممنونم:)

اگه خاطره ای باشه حتما مینویسمش. البته بعید میدونم که مث علی مشهدی خاطره داشته باشم:دی
۱۲ آبان ۹۴ ، ۱۴:۵۵ مریم رضائی
مهدیاااااار روزای خوبی واست ارزو میکنم منم داداشم رفت سمنان البته نه خودِ خود سمنان رفت شاهرود 2 ماه بود انتقالیشو گرفت اومد همین مشهد شهر خودمون .
پاسخ:
مرسی مرسی:)

رفتی ولی اینجا درست همین امشب نبودت به شدت واسه من احساس شد 

:(                                      موفق باشی رییییس

پاسخ:
رییس رییس .. دلت نگیره.
هستم همین گوشه کنارا:)
دلکش جان این عکسی که گوشه وبلاگت گذاشتی خیلی توش مظلومی ،ادم
یه جوری میشه ،دلش غصه میشه واست که رفتی سربازی:((
ولی تصویر یه گنجیشک کچل میاد تو ذهنم اروم تر میشم:دی
حالا یه موقعی وقت داشتی یه مطلبم در مورد این سربازی بنویس حتما،در مورد پسرایی که با شنیدن اسمش لرز میگیرن پسرا و مردایی که از یه زن انتظار دارن تمام نقش های سنتی رو خیلی خوب انجام بده و خودشون ...به نظرم بچه ها در موردش نظرای خاصی داشته باشن
 
پاسخ:
غصه ت نشه. من خوبم همیشه. 
گنجیشک کچل:دی
در مورد سربازی مینویسم حتما. ولی سر فرصت و به وقتش
:)
درست سال پیش همین موقع ها ، سربازی ِ یکی از بهترین رفیقام تموم شد . تو اون دو سال تجربه های خیلی خوبی داشت که الان گاهی بهش میگیم کاش چند هفته میرفتی خدمت باز ... در کل برای تو هم یه سری آرزوها که میدونم تو این مدت لازمت میشه رو فوت مکنم سمت آسمون ... امیدوارم شبا فرود بیان ، تو پوتینات ... ، جیب اُورت یا کلاه ت ... در پناه حق !
پاسخ:
معمولا توی سختیا، سختیا فراموش میشن و خاطره ها میمونن. و فکر میکنم که برای منم همینطوره.
ممنون از کامنت انرژی بخشت پریسای عزیز. منم برات انرژی مثبت فوت میکنم هر شب
:)
:) چ خوب ! سر پست نیمه شب مثلا ^_^
پاسخ:
ها:)
۲۳ آبان ۹۴ ، ۱۱:۲۵ فـآطمـ ه دختـرِ پـآییـز :)
من خودم با یه خوابگاه موندن دارم همه ی این سختی ها رو میکشم البته با چند درجه کمتر  فک کنم :)
ولی سختی رو دوست دارم !
 دوران سربازی خوبی داشته باشین :)
پاسخ:
سختی خوبه
ممنونم:)
سلام :)
پاسخ:
سلام از منه:)
دلتنگ آپ شدن های اینجا می شم قطعا :)
پاسخ:
لطف دارین شما:)
سلام وبلاگت واقعا عالیه داداش....
پاسخ:
سلام
:)
به سلامتی
با شگون و مبارکی باشه برات جوان..
پاسخ:
ممنونم:)
کجایین الان یعنی؟
پاسخ:
الان خونمونم
۰۱ اسفند ۹۴ ، ۱۸:۰۲ علی رسولان
الان می فهمی که جمله ی ، برو دو تا نون بگیرِ ، مادر!
اون همه نق زدن نداشت درسته؟
پاسخ:
یک همچون حالتهایی

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">