مثل باد

آب، کم جو؛ تشنگی آور به‌دست

مثل باد

آب، کم جو؛ تشنگی آور به‌دست

مثل باد

ای دوست! شکر بهتر یا آن‌که شکر سازد؟
خوبیِ قمر بهتر یا آن‌که قمر سازد؟


برخیز که پر کنیم پیمانه ز می
زان پیش که پر کنند پیمانه‌ی ما


پرنده‌ها و کودکان را به آدم‌ها ترجیح می‌دهم.


کسی در من مدام آوازهای غمگین می‌خواند.


جانم بگیر و صحبت جانانه‌ام ببخش

آرشیو



.

   دکتر عبدالکریم سروش، از آن‌هایی‌ست که دوست دارم تا زنده است از او بگویم؛ مرد دانشمند و نازنینی که مدیونش هستم.

   مولانا را از او دارم؛ عمیق‌شدن در مسائل، مخصوصا دین و عقایدم را از او دارم. درست است که حالا از بعضی از عقایدش عبور کرده‌ام و آن‌ها را محل بحث می‌بینم اما ذره‌ای از علاقه‌ی من به او کم نشده است. شاید اگر آشنایی‌ام با او نبود، در جهل و تعصباتم می‌ماندم. او دل در گروی عرفان و دین دارد؛ مولانا و پیامبر. و دوست ندارد که از دین عبور کند؛ دین حداقلی را به بی‌دینی ترجیح می‌دهد. دکتر سروش، ایرادات دین‌داران فعلی را ندارد و از معدود اخلاق‌مداران دین‌دار است. او منتقد دیندارانی‌ست که هدف دین را فراموش کرده‌اند و در پوسته مانده‌اند. دینداری او عاشقانه است؛ نه مثل اکثر دین‌داران، تاجرانه.


مهدیار دلکش

نظرات  (۵)

خودم کمتر مستقل سخنرانی های دکتر سروش رو گوش کردم،اما پدرم از وقتی که یادم میاد سخنرانی هاشون رو گوش میداده و منم دورادور میشنیدم،صدای آرامش بخشش و مولانا خوندن هاش رو شنیدم و خیلی دوست دارم و ما این روزها چقدر کم داریم به قول شما دین دار عاشق رو...و حتی دین دار آگاه رو...دینی که حداقل راجع بهش مطالعه کرده باشیم...
پاسخ:
همینطوره. فک کنم اگه خودتون تجربه ش کنید خیلی بهتر باشه.
۱۴ شهریور ۹۵ ، ۱۰:۴۵ رها مشق سکوت
چقدر جمله ی اخر رو دوست داشتم و ترغیبم کرد مطالبشون رو بخونم و گوش بدم
دینداری او عاشقانه است نه مثل اکثر دین داران تاجرانه
پاسخ:
فک نکنم پشیمون بشی از دنبال کردنش
در راه عشق وسوسه اهرمن بسیست
پیش آی و گوش دل به پبام سروش کن
حافظ



پاسخ:
سروشها:)
چرا حضور همایونیت در گودریدز کم شده ؟

پاسخ:
همایونی:دی
دارم کتاب درسی میخونم فعلا
میام اونجا هم:)
امان از این درس ... منم وقتی درس داشتم نمیتونستم غیر درسی بخونم میرفتم گودریدز بین کتاب غیر درسیا میگشتم ریویو میخوندم و ادد میکردم تهشم میزدم کارنتلی ریدینگ مکانیک سیالات مثلا !

پاسخ:
:دی
درسی درسی نیس. یعنی علاقمه. روانشناسی میخونم برای دلم و کنکور همزمان

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">