مثل باد

آب، کم جو؛ تشنگی آور به‌دست

مثل باد

آب، کم جو؛ تشنگی آور به‌دست

مثل باد

ای دوست! شکر بهتر یا آن‌که شکر سازد؟
خوبیِ قمر بهتر یا آن‌که قمر سازد؟


برخیز که پر کنیم پیمانه ز می
زان پیش که پر کنند پیمانه‌ی ما


پرنده‌ها و کودکان را به آدم‌ها ترجیح می‌دهم.


کسی در من مدام آوازهای غمگین می‌خواند.


جانم بگیر و صحبت جانانه‌ام ببخش

آرشیو


به تصویر درختی

که در حوض

زیر یخ زندانی‌ست،

چه بگویم؟

من تنها سقف مطمئنم را

پنداشته بودم خورشید است

که چتر سرگیجه‌هام را

- هم‌چنان که فرو نشستن فواره‌ها

از ارتفاع گیج پیشانی‌ام می‌کاهد –

در حریق باز می‌کند؛

اما بر خورشید هم

برف نشست.

چه بگویم به آوای دورشدن کشتی‌ها

که کالاشان جز آب نیست

- آبی که می‌خواست باران باشد -

و بادبان‌هاشان را

خدای تمام خداحافظی‌ها

با کبوتران از شانه‌ی خود رم داده.



مهدیار دلکش

نظرات  (۲)

۲۸ مرداد ۹۶ ، ۰۰:۲۸ .: جیرجیرک :.

چه بگویم به آوای دور شدن کشتی‌ها، که دلتنگی غنیمت می‌برند و بادبان را بر آتشِ بدرود، می‌افرازند.

پاسخ:
🌱
خواستم بت بگم چند سال پیش وقتی من به عقایدم (اسلام) شک کرده بودم یبار از بس سردرگم بودم بت پیام دادم و وقتی چیزایی ک تو فکرم بود رو بت گفتم تو منو قضاوت کردی. با من با لحن تحقیر امیز و نگاه بالا به پایین حرف زدی. من اون روزا حالم خوش نبود... حرفای تو حالمو بدتر کرد و دلمو شکوند. یجور حرف زدی باهام انگار چون شک کردم ادم بدی شدم... یادمه واسه یکی از دلایلم به حدیث امام علی درر مورد ناقص العقل بودن دخترا اشاره کردم و توام کلی حرف زدی ک اون حدیث درسته و دخترا واقعا هوششون کمتر از پسراس!!! من اون روزا خیلی شکننده بودم و چون فک میکردم تو اهل قضاوت نیستی بات درد دل کرده بودم ولی تو واقعا حالمو بدتر کردی! دیگه نیومدم وبلاگت تا امروز ک اتفاقی گذرم خورد اینجا! مطالب اخیرتو میخوندم دیدم چقد فرق کرده با حرفای اون سالت! حالا نمیدونم داری تظاهر میکنی یا واقعا تغییر کردی. خاستم بت بگم اونقدرا که ادعات میشه خوب نیستی مهدیار! شعار زیاد میدی ولی... خاستم بت بگم بعدها اگه کسی درمونده بود و سردرگم... اگه راهشو گم کرده بود حرفایی ک به من زدی رو نزن بش. چون بدجور زخم میزنه. یه چیز دیگه هم بت میگم. نمیدونم عقاید الانت چیه ولی هرچی هس به خودت مغرور نشو. توام ممکنه عقایدتو یروز کنار بذاری... پس قضاوت نکن 
پ.ن. انتظاری ندارم که اصلا یادت باشه من و حرفامو. 
پاسخ:
من ادعایی توی خوب‌بودن ندارم و همیشه سعی می‌کنم خوب باشم. که گاهی موفق نمیشم. مثل همون موردی که تو گفتی و بابتش عذر می‌خوام. هرچند یادم نیست که مکالمه چی بوده و چی گفته‌م.

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">